poniedziałek, 1 grudnia 2014

Inwestowanie, Giełda, i.. zakupy - z perspektywy Kobiety

Szanowni,

W ostatnim czasie wspominałem o temacie giełdy i słów Pana Prezesa Tamborskiego w odniesieniu do nowej strategii rozwoju i podniesienia GPW z płynnościowych/ obrotowych kolan.

Sądzę że znalazłem idealne rozwiązanie tej bolączki.

Otóż... gros inwestorów indywidualnych na rynku to "doświadczeni czasem starzy wyjadacze", pamiętający ostatnich kilka lat, chcący się wzbogacić- ale nie za wszelka cenę a rozsądnie, spokojnie, przewidywanie.
Ich głównym problemem jest niska płynność na GPW, niepewność jutra z nią związana- i wynikowo - z kursami nawet najlepszych akcji, nawet firm długoterminowo-dywidendowych.
Ich punkt widzenia wskazuje na kolor żółty, niepewność, podniesione ryzyko, wyczekiwanie.

Giełdzie jest potrzebny nowy zastrzyk kapitału, nowa krew, nowa energia - "pełną parą" ufająca w perspektywę możliwości zarobku, w szanse na lepsze życie- poprzez giełdę.

GPW potrzebuje kobiet! 

Dotychczas Panie trzymały się z daleka od giełdy, uważając może że to męska domena, pole rywalizacji, hazardu, rozrywka dla dużych chłopców.. ?!
.. a może po prostu dlatego że media nie pokazywały im w wystarczający sposób, tej możliwości wydatkowania pieniędzy?

Jeśli dobrze się zastanowić, to większość, jeśli nie cała komunikacja medialna w Polsce jest skierowana głównie własnie do kobiet... oprócz tej dotyczącej giełdy...

Słyszymy że Panie decydują o budżetach domowych, o szkole, jedzeniu, praniu, mieszkaniach, kredytach, samochodach. to własnie dla Pań i ich pociech wszystko w koło błyszczy, mieni sie kolorami tęczy - to one sa na ciągłym i brutalnym celowniku praktycznie wszystkich liczących się marketerów ... oprócz giełdy. 

...a wystarczyłoby zrobić promocję!

Nie trzeba pisać elaboratów- wszyscy wiemy jak to działa prawda?
Promocje działają, sezonowe obniżki cen - działają.
Buy one - get one free - działa.

Zgodnie z badaniami dotyczącymi kupowania kompulsywnego: link

"... kupowanie kompulsywne, zwłaszcza w jego skrajnych formach, dotyczy głównie kobiet. 
Zgodnie z wynikami dotychczasowych badań, stanowią one od 80 do niemal 100% osób dotkniętych
negatywnymi skutkami tej aktywności i osiągają istotnie wyższe wyniki na skalach tendencji do podejmowania zakupów kompulsywnych niż mężczyźni..." 
(np. O'Guinn, Faber, 1989; Christenson i in. 1994; McElroy i in. 1994; Schlosser i in. 1994; Lee, Lennon, Rudd, 2000; Scherhorn, Reisch, Raab, 1990; Faber, O'Guinn, Krych, 1987;
Roberts, 1998; Wood, 1999; Elliott, 1994; Lejoyeux i in. 1999)

... teraz - jeśli dodamy dwa do dwóch...

- istnieje na rynku grupa docelowa - dotąd w ogóle lub w nikłym stopniu eksploatowana marketingowo
- grupa ta, ma istotny wpływ na decyzję dotyczące wydatkowania rodzinnego budżetu
- grupa ta, jest podatna na właściwie sprofilowane sugestie marketingowe adresujące okazyjność, unikalność, ekonomiczność oferty.

Strategia GPW, skupia się w swej esencji na inwestorach wewnętrznych- jako sile napędowej giełdy, podkreśla rolę dialogu i współpracy, ba! - zachęca do aktywnego zadawania pytań i wieści, iż będzie wykorzystywała te pytania i dobrą relację z inwestorami w swoim wzroście.

Ponadto, słyszymy o zbliżającej się kampanii promującej główne produkty GPW właśnie wśród inwestorów indywidualnych - kampanii w której GPW złączy siły z największymi domami maklerskimi.

Panie i Panowie, polecam zatem nową nisze rynkową waszej bacznej uwadze.
Może właśnie w dłoniach i portfelach Pań - ratunek dla giełdy spoczywa? 

Z poważaniem i lekko szelmowskim uśmiechem dla Szanownych

Michał Sankowski

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...