poniedziałek, 11 sierpnia 2014

New Connect i garść ciekawostek z wybranych spółek

Szanowni,

Przeszedłem przez spółki z rynku New Connect notujące wzrastająca zyskowność i wrastającą sprzedaż w ostatnich latach i kwartałach.
Wybrałem z nich kilka najciekawszych moim zdaniem, wycenianych z potencjałem do wzrostów - zarówno w odniesieniu do zysków jak i obecnej, zdyskontowanej ceny.

Firmy o których mówię to :

  • Dom Lekarski 
  • Analizy.pl 
  • ZWG
  • Gwarant - Agencja Ochrony 
  • Sunex
Dla potrzeb szybkiej analizy wykonałem małe ćwiczenie statystyczne. 
Przyjąłem zyski w najsłabszym roku w historii firmy (zyski netto) i odnosiłem je do końcowego miesiąca tego roku (grudnia) , dalej zabawiłem się w prosta proporcję by wyliczyć ile powinna kosztować akcje przy zwiększonych zyskach obecnie.  
Wyszły ciekawe rzeczy. 

Rożnicę miedzy cenami akcji zaznaczyłem odpowiednim kolorem. 
Oto wyniki: 




... oraz dwie firmy które pokazały się z nieco gorszej strony - wedle moich wyliczeń 



W odniesieniu do wykresów i aktualne ceny akcji sytuacja prezentuje się następująco : 


  • Dom Lekarski - obecnie w krótkoterminowym trendzie wzrostowym (2 miesiące), poziom ceny ma ponad 49% potencjał do 1 rocznych maksimów. 
  • Analizy.pl - obecnie w trendzie bocznym, poziom ceny ma ponad 7% potencjały wzrostu do 1 rocznych maksimów
  • ZWG  - obecnie w trendzie spadkowym, poziom ceny ma potencjał ponad 114% wzrostu do maksimum 1 rocznego
  • Gwarant - Agencja Ochrony - obecnie w trendzie wzrostowym, notuje 1 roczne maksima
  • Sunex - obecnie w trendzie wzrostowym, notuje 1 roczne maksima

Dodatkową informacją jest fakt iż dwie firmy z powyższego zestawienia : Analizy.pl oraz Gwarant - wypłaciły w 2013 roku dywidendę oraz posiadają odpowiednio 2 i 3 letnią historie poprzednich wypłat. 

Pod katem dużych instytucjonalnych inwestorów mamy tu dwóch - w Gwarancie akcjonariuszem jest Impel S.A z ponad 73% udziałem (co czyni z Gwaranta firmę zależną) oraz z ZWG mamy Aviva Investors z ponad 8% udziałem. 

Z punktu widzenia rynku i jego perspektyw - cóż, zdrowie zawsze jest i będzie w cenie, co obecnie szeroko obserwujemy w zmianie trybu życie młodych i wychudłych, niemniej pozostaje duże grupa seniorów..  stąd też Dom Lek- powinien cieszyć się dość niezaburzonym rozwojem. 

Agencja Ochrony Gwarant stanowi pod tym kątem również ciekawą propozycję- nie dość że jej model biznesowy oparty jest na outsourcingu- a więc elastycznym podejściu do kosztów, posiada również silnego partnera od którego może liczyć na wspólnych klientów. 

Odnośnie ZWG - trudno mi się wypowiadać. Mówimy tu o produkcji elementów gumowych dla firm i przemysłu, o parametrach wykazujących podwyższoną wytrzymałość na ścieranie. 
Pozostawiam do oceny czytelników. 

Mam kłopot z firmą Analizy.pl (pomimo mojej ogromnej do niej sympatii) oraz firmą Sunex. 
Pierwsza z firm w dużej mierze opiera się na zainteresowanie finansami, funduszami inwestycyjnymi, akcjami - generalnie rynkiem inwestycyjnym. Czy to zainteresowanie będzie występowało w przyszłości  w większej sile niż ma to miejsce dziś .. może .. czy w Polsce- nie koniecznie - młodzi którzy się interesują ta tematyką już są poza naszymi granicami. Nie mam pewności co do perspektyw tej branży w kraju. 

Sunex - ciekawa firma zaangażowana w branżę energii odnawialnej. Nie mam zdania o rynku. 
Zapraszam do komentowania. 

Biorąc pod uwagę wyniki w odniesieniu od zysków i potencjału wzrostowego - ciekawą propozycją wydaje się być Dom Lek. Spółka ta wędruje do wirtualnego portfela z nadzieją na lepsze czasy.. 

Ciekaw jestem waszego zdania.
Zapraszam do komentowania. 

Z poważaniem dla Szanownych 

Michał Sankowski 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Weź udział w dyskusji, zostaw myśl, komentarz, uwagę lub sugestię.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...