wtorek, 16 lipca 2013

Inwestycje alternatywne - "in vino veritas"

Inwestycje alternatywne - Wino i 5 letnie zwroty z inwestycji 


Szanowni,

Trzecią ciekawą infografiką na dziś - są inwestycje w Wino.
Zazwyczaj piszę o dywidendach, akcjach, ostatnio zdarzyło mi się napisać co nieco o funduszach inwestycyjnych.
Jednakże, poszukiwanie dobrych inwestycji nigdy się nie kończy.

Trafiłem na Infografikę która może was zainspirować.
Autorem jest Wealth Solutions - link 

Muszę przyznać iż ani Wino, ani jakakolwiek inwestycja alternatywna (sztuka, unikatowe kolekcjonerskie rzeczy itp.. ) nigdy mnie nie pociągała.
Powodem jest fakt, iż zazwyczaj - w mojej ocenie,mają niską płynność, zaś kontrola zysku czy zarządzanie ryzykiem jest w porównaniu z giełdą i dywidendami mocno utrudnione.

Jeszcze nie słyszałem aby ktoś ustawił "stop-lossa" na pierwszy model Forda T .. ale może mało słyszałem :) 

Sprawa jest jednak innej natury - otóż to kwestia zysku długoterminowego i pewnej alternatywy i inwestycji w namacalną wartość.
Wartością może być majątek spółki i jej długoterminowa polepszająca się kondycja udowadniania wypłatami dywidend, wartością może być inwestycja w nieruchomość jako zabezpieczenie kredytowe lub pod najem, i wartością może być namacalność nobilitującej piwniczki z winami ukrytej gdzieś w podziemiach wspaniałego zamku kupionego za kilka "zbędnych" butelek nieco starszej daty ...

Może.. ale czy jest?

Oto kilka ciekawych faktów jakie wyciągnąłem z Infografiki :


Co ciekawe - 5 lat to również okres najczęściej rekomendowany pod inwestycje w akcje.
W obu przypadkach- w zależności od wyboru  "marki" / "firmy"  możemy osiągnąć ponadprzeciętne zyski.

--------------------------------------------------------------------------



Przyznam że ten punkt jest bardzo interesujący. Szczególnie Jeśli ktoś spokojnie czeka aż wartość jego skarbów wzrośnie przez kilka dobrych lat. 

--------------------------------------------------------------------------


... i na koniec dwa z podanych w Infografice przykładów wzrostów ceny.
Oczywiście- są mniejsze wzrosty, pewnie są też wyższe .. o których możemy nawet nie wiedzieć. 

--------------------------------------------------------------------------

Szanowni,  osobiście nie gustuję w trunkach wiec moje spojrzenie jest jedynie pod kątem inwestycji.
Na bazie tej infografiki- szczególnie aspektu podatkowego, możliwe że warto się tematem zainteresować.

Możliwe- choć zupełnie otwarcie przyznam że nie jestem w grupie docelowej - wole herbatę :)

Z poważaniem dla Szanownych

Michał Sankowski


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Weź udział w dyskusji, zostaw myśl, komentarz, uwagę lub sugestię.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...