środa, 3 lipca 2013

Spółki dywidendowe- wsparcie na poziomie DNA rynków

Spółki dywidendowe- widoczna pozycja w "Milion w portfelu" oraz wsparcie na poziomie DNA

Szanowni,

Jak wielokrotnie podkreślałem, inwestując bardzo staram się dobierać firmy dywidendowe z dużym potencjałem wzrostu w cenie.
W trakcie poszukiwania informacji rynkowych i codziennej prasówki trafiłem kolejny odcinek DNA rynków.
Pisałem już wcześniej o tym cyklu- wartościowe źródło podsumowań tygodniowych (kiedyś) , obecnie co dwa tygodnie (Panie Pawle- zapraszamy częściej na ekrany)

Ostatni odcinek online (link) poruszał temat ważny fundamentalnie w odniesieniu do rynku akcji- i dywidend- a mianowicie - rynek obligacji oraz stóp procentowych.
Wzrasta rentowność obligacji, i równocześnie notujemy spadki stóp procentowych (przewidywana jeszcze jedna). Podobną, nieco rozwinietą wypowiedż znalazłem wśród aktualności pisanych przez Pana Pawła Cymcyka - warto zaglądać (link)
Oznacza to że w najbliższym czasie coraz trudniej będzie znaleźć bezpieczną przystań dla oszczędności i najbezpieczniejszą z dostępnych form- z wypłatą powtarzalną i w miarę stałą są obligacje korporacyjne na rynku Catalyst, oraz .. właśnie dywidendy.

Idąc dalej, znalazłem potwierdzenie tego rozumowania na profilu uczestnika w ramach gry "milion w portfelu"
Zachęcam do zwrócenia uwagi na skład portfela ... ponad 10% udział Europejskiego Funduszu Spółek Dywidendowych, i ponad 18% Funduszu spółek dywidendowych rynków wschodzących, oraz ponad 14% udział Globalnych spółek dywidendowych. Oczywiście wszystko w ramach wachlarza ING (link)

Czemu? Czemu nie! ... ale do czasu

Zasady wirtualnej gry "Milion w portfelu" mówią że portfel może być zmieniany co kwartał. Obecne ustawienie pod dywidendy pokazuje oczekiwania wypłat w ciągu wakacji. Na GPW, faktycznie będzie kilka spektakularnych wydarzeń dywidendowych w najbliższych miesiącach- niemniej ten okres zaczyna już wygasać.

Z ostatnich publikacji o datach nabycia praw, oraz kwotach dywidend wynika iż jeszcze lipiec, oraz końcówka sierpnia jest obfitująca w tego typu zdarzenia, zaś końcówka roku to już niedobitki, lub też wręcz wypłata swoistej pre-dywidendy częściowej przez niektóre spółki, już za rok 2013.

Stąd też, zgodnie z jednym z moich ostatnich wpisów - w sierpniu planuje położenie większego nacisku na spółki wzrostowe pod kątem wartości kursu, z potencjałem do okolic lutego 2014, gdzie z wygenerowanym, większym kapitałem mam zamiar znów silniej pojawić się na rynku spółek dywidendowych.

Dwie uwagi odnośnie doboru spółek- również dywidendowych.

Patrząc na warszawski rynek coraz częściej przekonuję się że jednym z głównych czynników wpływających na wzrostu kursu - jest wzrost sprzedaży i przychodów ze sprzedaży (nie koniecznie - z równoległym wzrostem zyskowności firmy i zysku na akcję)
Pisałem o tym już wielokrotnie- miło że doświadczenia i wyniki zmian kursu akcji-  popierają klucz doboru jaki stosuje od początku prowadzenia tego bloga.

Druga uwaga jest zaczerpnięta ze szkolenia w którym miałem przyjemność ostatnio uczestniczyć.
Nowe (dla mnie) podejście - zakłada inwestowanie w spółki wyraźnie wzrastające, najchętniej z wybitym maksimum cenowym, co najmniej półrocznym oraz już po wzroście na min 10-15%.
Poddaję pod waszą rozwagę.

Z poważaniem dla Szanownych

Michał Sankowski


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Weź udział w dyskusji, zostaw myśl, komentarz, uwagę lub sugestię.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...